foto1
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

Rajdy integracyjne

DSC 0001Kolejny już IV Integracyjny Turystyczny Rajd Mechanika już za nami. Tym razem udaliśmy się w Beskid Sądecki w Pasmo Radziejowej na najwyższy jego szczyt – Radziejową 1262 m n.p.m., by zdobyć kolejną górę, która należy do Korony Gór Polski. W trakcie wcześniejszych Integracyjnych Turystycznych Rajdów Mechanika zdobyliśmy najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę i najwyższy szczyt Beskidu Niskiego – Lackową.
Pogoda nam dopisała, chociaż musieliśmy zmienić pierwotny termin wyjazdu z powodu złych warunków panujących na szlaku. Ale warto było, bo słońce towarzyszyło nam przez całą wyprawę. Ale po kolei. Autokarem dojechaliśmy do miejscowości Kosarzyska, która leży obok Piwnicznej, miasteczka znanego z wspaniałego klimatu uzdrowiskowego i z leczniczych wód mineralnych. Na trasę wyszliśmy mocno zmotywowani i czerwonym szlakiem turystycznym dotarliśmy na Przełęcz Obidza leżącą na wysokości 930 m n.p.m.. Tam po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej żółtym szlakiem w kierunku Wielkiego Rogacza (1182 m n.p.m.) podziwiając po drodze wspaniałe widoki na zaśnieżone Tatry i położone w bliższej odległości Pieniny z charakterystycznym szczytem Trzech Koron. W drodze prowadziliśmy rozmowy na temat aktywnego spędzania wolnego czasu i ogromnej roli ruchu na świeżym powietrzu, który jest najlepszym objawem zdrowego stylu życia.

Czytaj więcej...

Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” w tym roku zorganizował kolejną – trzecią już edycję - Integracyjnego Rajdu Mechanika. Celem wycieczki, która odbyła się 9 października 2015 r., był najwyższy szczyt Beskidu Niskiego – Lackowa – wznoszący się na wysokość 997 m n.p.m. W rajdzie wzięli udział uczniowie z ZSP nr 3 „Mechanik”, ZSP nr 5 „Elektryk”, ZSP nr 4 „Naftówka” oraz z II LO w Krośnie. Po zeszłorocznym zdobyciu najwyższego szczytu Bieszczad – Tarnicy - postanowiliśmy kontynuować zdobywanie szczytów należących do Korony Gór Polski i wybraliśmy się na kolejny najwyższy szczyt - idąc w kierunku zachodnim – Lackową (997 m n.p.m.), znajdujący się w Beskidzie Niskim. Wyjechaliśmy rano z Krosna i udaliśmy się do Wysowej i tam weszliśmy na szlak. Najpierw zatrzymaliśmy się Górze Jawor, gdzie znajduje się cerkiewka z 1929 r. pod wezwaniem Opieki Matki Bożej Prokow. Historia sanktuarium na Świętej Górze Jawor sięga połowy lat 20-tych XX-go wieku. Według przekazów ustnych, wszystko zaczęło się 21 IX 1925 roku, kiedy to poprzez górę Jawor, ze słowackiego Gabołtowa do Wysowej wracały cztery łemkinie.Gdy chyłkiem w ciemnościach przekraczały pobliską granicę, jedna z nich, Klafiria Demiańczyk doznała objawienia i ukazała się jej świetlista postać Matki Boskiej. Na drugi dzień, gdy powróciła ponownie w to samo miejsce, znów zobaczyła przenikliwe światło oraz postać Matki Boskiej, która poprosiła, aby w tym miejscu wybudować kaplicę. Wieść o tych wydarzeniach szybko obiegła okolicę, powodując coraz częstsze odwiedziny polany pod górą Jawor przez wiernych, którzy w modlitwie oczekiwali na kolejne objawienia.

W roku bieżącym Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” przy ZSP nr 3 w Krośnie zorganizował kolejną edycję II Integracyjnego Rajdu Mechanika przeznaczonego dla uczniów krośnieńskich szkół średnich. Odbył się on w dniu 8 października br. i wzięli w nim udział uczniowie z ZSP nr 3 – „Mechanik”, ZSP nr 5 – „Elektryk, ZSP nr 4 – „Naftówka” i II LO w Krośnie. Mimo niepewnej pogody postanowiliśmy wejść na najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę (1346 m.npm). Wyszliśmy z Wołosatego we wczesnych godzinach przedpołudniowych razem z kilkoma innymi wycieczkami. Jednak w tym dniu w Bieszczadach pogoda dopisała i sporo turystów postanowiło przyjechać, by podziwiać bieszczadzką jesień. Droga na szczyt minęła nam spokojnie i szybko. Wszyscy uczestnicy rajdu weszli na Przełęcz pod Tarnicą i na sam szczyt Tarnicy.
Po przekroczeniu wysokości 1300 m.npm znaleźliśmy się w chmurze i na szczycie widzieliśmy tylko krzyż postawiony na pamiątkę pobytu Karola Wojtyły w Bieszczadach. Po krótkim odpoczynku i sesji zdjęciowej udaliśmy się przez Szeroki Wierch w stronę Ustrzyk Górnych. Kilka minut po godzinie 15 wszyscy szczęśliwie dotarli do autokaru czekającego na parkingu. W drodze powrotnej do Krosna zatrzymaliśmy się na obiad i ognisko w Woli Michowej. Wszyscy zadowoleni, pełni wrażeń i z obietnicą, że za rok znów się spotkamy, wróciliśmy do Krosna.

Czytaj więcej...

Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” zorganizował dla uczniów krośnieńskich szkół średnich pierwszy Integracyjny Rajd Mechanika z okazji 120-lecia ZSP nr 3 w Krośnie. Mimo obaw o dobrą pogodę udaliśmy się w Bieszczady. Wyruszyliśmy z Przełęczy Wyżniańskiej w kierunku schroniska pod Małą Rawką. Potem przez Małą Rawkę dotarliśmy na najwyższy szczyt naszej wyprawy – Wielką Rawkę - wznoszący się na wysokość 1304 m npm. Tam podziwialiśmy bieszczadzkie panoramy, bo chmury wiszące nad szczytami akurat ustąpiły. Widoczność sięgała kilkudziesięciu kilometrów i widać było wszystkie najważniejsze szczyty naszych Bieszczadów.Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się granicą polsko-ukraińską na Krzemieniec – szczyt, na którym spotykają się trzy granice: Polski, Ukrainy i Słowacji. Tam również zrobiliśmy sobie pamiątkowe fotografie, bo z całej grupy tylko trzy osoby były wcześniej na tym szczycie. W drodze powrotnej do autokaru zatrzymaliśmy się jeszcze raz przy schronisku, by podziwiać jedną z trzech bieszczadzkich bacówek prowadzonych przez PTTK. Potem udaliśmy się na obiad do Woli Mchowej i wróciliśmy do Krosna. W Rajdzie uczestniczyły cztery krośnieńskie szkoły: ZSP nr3 – „Mechanik”, ZSP nr5 – „Elektryk”, ZSP nr6 „Naftówka” oraz II LO w Krośnie.