foto1
Rowerowe Rajdy Mechanika
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

DSC 0001Kolejny już IV Integracyjny Turystyczny Rajd Mechanika już za nami. Tym razem udaliśmy się w Beskid Sądecki w Pasmo Radziejowej na najwyższy jego szczyt – Radziejową 1262 m n.p.m., by zdobyć kolejną górę, która należy do Korony Gór Polski. W trakcie wcześniejszych Integracyjnych Turystycznych Rajdów Mechanika zdobyliśmy najwyższy szczyt Bieszczad – Tarnicę i najwyższy szczyt Beskidu Niskiego – Lackową.
Pogoda nam dopisała, chociaż musieliśmy zmienić pierwotny termin wyjazdu z powodu złych warunków panujących na szlaku. Ale warto było, bo słońce towarzyszyło nam przez całą wyprawę. Ale po kolei. Autokarem dojechaliśmy do miejscowości Kosarzyska, która leży obok Piwnicznej, miasteczka znanego z wspaniałego klimatu uzdrowiskowego i z leczniczych wód mineralnych. Na trasę wyszliśmy mocno zmotywowani i czerwonym szlakiem turystycznym dotarliśmy na Przełęcz Obidza leżącą na wysokości 930 m n.p.m.. Tam po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej żółtym szlakiem w kierunku Wielkiego Rogacza (1182 m n.p.m.) podziwiając po drodze wspaniałe widoki na zaśnieżone Tatry i położone w bliższej odległości Pieniny z charakterystycznym szczytem Trzech Koron. W drodze prowadziliśmy rozmowy na temat aktywnego spędzania wolnego czasu i ogromnej roli ruchu na świeżym powietrzu, który jest najlepszym objawem zdrowego stylu życia.

Droga prowadząca na szczyt przebiegła nam bardzo sprawnie, niektórzy nawet nie zauważyli stromego podejścia na wierzchołek Radziejowej. Na szczycie zameldowaliśmy się chwile po południu i z wierzy widokowej, która wznosi się ponad drzewami mogliśmy podziwiać rozległe panoramy we wszystkie strony świata. Największy podziw budziły Tatry, które raz po raz wyłaniały się z za chmur. Po sesji fotograficznej na najwyższym szczycie Beskidu Sądeckiego wróciliśmy do autokaru tą sama drogą i udaliśmy do Rytra na obiad, który mieliśmy zamówiony w schronisku PTTK „Pod Roztoką”. Po krótkim odpoczynku wróciliśmy do Krosna podziwiając po drodze ruiny zamku w Rytrze i w Nowym Sączu. Trasa piesza miała 14 kilometrów długości, w tym 620 m podejścia.
Uczestnikami Rajdu byli uczniowie „Mechanika” - ZSP nr 3, „Naftówki” - ZSP nr 6 oraz II LO w Krośnie. Organizacje rajdu dofinansowała Gmina Krosno. Opiekę nad młodzieżą sprawowali: Mariusz Węgrzyn, Jacek Bolanowski, ks. Piotr Pernal i Grzegorz Podkul.
Za rok zapraszamy na V Integracyjny Turystyczny Rajd Mechanika, który poprowadzimy na kolejny szczyt z Korony Gór Polski.