foto1
Rowerowe Rajdy Mechanika
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

DSC 1442Tegoroczny obóz pieszo –rowerowy zaplanowaliśmy w Kazimierzu Dolnym nad Wisłą. Kazimierz przyciąga turystów licznymi atrakcjami a szczególnie pięknymi malowniczymi wąwozami. My zaplanowaliśmy że, przez tydzień zdążymy zwiedzić wszystkie okoliczne atrakcje i udało mam się tego dokonać bo i pogoda była dla nas łaskawa i  nie musieliśmy się zmagać z deszczem i wiatrem. Naszą bazą wypadową było schronisko „Pod wianuszkami” miejsce w którym wszyscy mogą się poczuć jak w domu, kameralne pokoje, pyszna domowa kuchnia noi samo miejsce bezpośrednio  nad Wisła. Stąd codziennie rano wyruszaliśmy na wycieczki rowerowe. Zwiedziliśmy Puławy z pięknym zespołem zamkowo parkowym Czartoryskich, kompleks sportowy z basenami termalnymi. Przeprawiając się promem przez Wisłę dotarliśmy do Janowca gdzie znajdują się ruiny zamku z ogromnym parkiem i skansenem. Najdłuższa wycieczkę rowerową odbyliśmy do Nałęczowa gdzie w parku uzdrowiskowym odpoczywaliśmy w towarzystwie dzikiego ptactwa. Wszystkie wycieczki odbyły się bezpiecznie. Młodzież wykazała się sporymi umiejętnościami jazdy na rowerze a co najważniejsze rozwagą i odpowiedzialnością podczas poruszani się rowerami po drogach publicznych. Wycieczki piesze to przejścia słynnymi wąwozami kazimierskimi.

Zobaczyliśmy najdłuższe i największe wąwozy „Korzeniowy”, „Plebanka”, „Małachowskiego”. Zrobiły na nas duże wrażenie. Wieczorami organizowane były quizy i konkursy tematyczne gdzie młodzież zmagała się z geografią nie  tylko. Spacery po rynku pyszne lody, koguty kazimierskie dopełniały resztę dnia. Niespodzianka dla młodzieży była noc spędzona pod namiotami nad Wisła z ogniskiem i pieczona kiełbasą. Przejechaliśmy rowerem 170 km i przeszliśmy 30 km pieszo. Bardzo udany obóz młodzież smutna tylko dlatego że, ….tak szybko minął tydzień. Czekamy za rok. Nad sprawnym i bezpiecznym przebiegiem obozu czuwali opiekunowie Ewelina Śliż, Artur Kociuba, Grzegorz Podkul.