foto1
Rowerowe Rajdy Mechanika
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” zorganizował dla uczniów krośnieńskich szkół średnich pierwszy Integracyjny Rajd Mechanika z okazji 120-lecia ZSP nr 3 w Krośnie. Mimo obaw o dobrą pogodę udaliśmy się w Bieszczady. Wyruszyliśmy z Przełęczy Wyżniańskiej w kierunku schroniska pod Małą Rawką. Potem przez Małą Rawkę dotarliśmy na najwyższy szczyt naszej wyprawy – Wielką Rawkę - wznoszący się na wysokość 1304 m npm. Tam podziwialiśmy bieszczadzkie panoramy, bo chmury wiszące nad szczytami akurat ustąpiły. Widoczność sięgała kilkudziesięciu kilometrów i widać było wszystkie najważniejsze szczyty naszych Bieszczadów.Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się granicą polsko-ukraińską na Krzemieniec – szczyt, na którym spotykają się trzy granice: Polski, Ukrainy i Słowacji. Tam również zrobiliśmy sobie pamiątkowe fotografie, bo z całej grupy tylko trzy osoby były wcześniej na tym szczycie. W drodze powrotnej do autokaru zatrzymaliśmy się jeszcze raz przy schronisku, by podziwiać jedną z trzech bieszczadzkich bacówek prowadzonych przez PTTK. Potem udaliśmy się na obiad do Woli Mchowej i wróciliśmy do Krosna. W Rajdzie uczestniczyły cztery krośnieńskie szkoły: ZSP nr3 – „Mechanik”, ZSP nr5 – „Elektryk”, ZSP nr6 „Naftówka” oraz II LO w Krośnie.

Organizację rajdu dofinansowała Gmina Krosno. Rajd prowadzili: Piotr Gonet, Mariusz Węgrzyn, Grzegorz Podkul, Tatiana Gonet, Marek Fornal i Jacek Bolanowski.
Za rok zapraszamy na kolejny Integracyjny Rajd Mechanika.