foto1
Rowerowe Rajdy Mechanika
+48 13 43 215 61
muksmechanik@interia.pl

DSC 9872Na tegoroczny obóz rowerowy organizowany przez MUKS ”Mechanik” zaproponowaliśmy młodym miłośnikom wycieczek pieszych i rowerowych okolice Gór Świętokrzyskich. Miejscem naszego zakwaterowania był OW „Ptaszeniec” nieopodal Kielc. Młodzież została zakwaterowania w domkach kempingowych. Na terenie ośrodka mieliśmy do dyspozycji boiska do siatkówki, piłki nożnej, basen kąpielowy, świetlicę ze stołem do tenisa, miejsce na ognisko. Na miejscu przygotowywanie były bardzo smaczne posiłki jakże ważne dla naszych mocno eksploatowanych organizmów. Bardzo bogaty plan wycieczek sprawił ze uczestnicy obozu nie mieli czasu na nudę. Codziennie odbywaliśmy wcześniej zaplanowane wycieczki. Zwiedziliśmy jedna z najpiękniejszych jaskiń kresowych w Polsce Jaskinię „Raj” oraz nowo powstałe Centrum Neandertalczyka w którym zbiegają się pradawne losy człowieka z najnowszymi odkryciami współczesnej nauki. Zdobyliśmy zbudowany na przełomie XIII i XIV w. królewski zamek w Chęcinach. Dużym zainteresowaniem wśród młodzieży cieszył się pobyt w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci w Podzamczu. Jest to miejsce w którym rozbudza się ciekawość i zachęca się do samodzielnego myślenia, miejsce w którym można samemu eksperymentować z nauką która znamy tylko z książek, zobaczyć jak funkcjonuje nasz organizm. Pieszą wycieczkę odbyliśmy już w Górach Świętokrzyskich gdzie to weszliśmy na ich najwyższy szczyt „ Łysicę” oraz zwiedziliśmy klasztor- muzeum na Świętym Krzyżu.

Przeprowadziliśmy również wycieczkę do Kielc, zwiedziliśmy piękną Starówkę, muzeum narodowe oraz muzeum zabawek. Jednak obóz pieszo - rowerowy to nie tylko aktywny wypoczynek ale i zajęcia kulturalne. Wieczorami młodzież brała udział w grach i zabawach integrujących grupę rówieśniczą, przeprowadzane były quizy tematyczne związane z geografia i historią oraz konkurs sprawnościowy. Ostatnią atrakcja podczas pobytu był udział młodzieży w grze terenowej Paintball. Uczestnicy po przeszkoleniu udali się na wyznaczony teren leśny gdzie przez ponad dwie godziny mogli brać udział w grze zespołowej, polegającej na prowadzeniu pozorowanej walki przy użyciu markerów, urządzeń zbliżonych kształtem i zasadą działania do broni pneumatycznej. Na zakończenie obozu zorganizowaliśmy piękne ognisko z pieczoną kiełbasa gdzie był czas na to by podzielić się swoimi refleksjami, spostrzeżeniami i uwagami związanymi z tygodniowym pobytem w Bocheńcu. W nagrodę ukończenia obozu uczestnicy otrzymali funkcjonale koszulki rowerowe. Podczas całego obozu pokonaliśmy z jego uczestnikami łącznie ponad 200 kilometrów. Rowerami przejechaliśmy 170 km, wycieczki piesze to 30 km. Zapewne za rok znowu gdzieś wyruszmy poznawać nowe piękne miejsca. Nad sprawnymi bezpiecznym przebiegiem obozu czuwali Ewelina Śliż, Artur Kociuba, Grzegorz Podkul. Obóz finansowo wsparło Miasto Krosno.

Paczka zdjęć do pobrania - tutaj